איך בוחרים שם לעסק?
אחד התהליכים החשובים ביותר להצלחת העסק הוא בחירת שם נכון.
השם צריך להיות קליט, קצר ופשוט להגהה. בחירת השם יכולה להיות מושפעת מתחומים שונים כמו גם ממטרות ייחודיות שיש לכל בעל עסק. רצוי לבצע סיעור מוחות ולהרכיב רשימה של לפחות 5 שמות ורק לאחר מכן להחליט.
מיתוג בעל העסק כמומחה
כאשר בעל עסק מסוים רוצה למתג את עצמו כמומחה בתחומו, שם העסק צריך להיות מורכב משמו. זה יעיל במיוחד כאשר מדובר בעסק של פרילנסר או עצמאי. אבל אין זה אומר שהוא יעשה טעות גורלית במידה ויבחר שם כלשהו לעסק שלא קשור לשם משפחתו.
מיתוג העסק בשם המשפחה חיוני לבעלי עסקים אשר רוצים לתת תחושה ללקוחות שמדובר בעסק קטן או ביינוני אשר נותן את מלוא תשומת הלב לכל לקוח מאשר חברת ענק בה הלקוח עלול להרגיש מקופח.
מקוריות
לוגו ושם העסק הם אחד הדברים הכי חשובים למיתוג .שם גנרי כמו גם עיצוב לוגו בנאלי, יכולים לשדר חוסר השקעה וזלזול. הימנעו משימוש במונחים גנריים בשם העסק, במיוחד כאלה שנמצאים בשימוש בכל תחום אפשרי. זה לא יעזור לכם לבידול, אלא להפך. שם כזה יהפוך אתכם לעוד עסק לא ברור, עסק שיבלבל את הלקוחות.
לבדוק שהשם פנוי
לאחר הרכבת רשימת שמות, הדבר הראשון שיש לעשות אותו הוא לבדוק האם השם פנוי. הקלידו את השם במנוע חיפוש גוגל + תחום העסק ובדקו אם יש עסק בשם זה. גם אם מעולם לא שמעתם על עסק עם שם כזה, תתפלאו לגלות כמה עסקים קטנים קיימים מבלי להיות מוכרים בכל רחבי הארץ או העולם.