top of page

כיצד ליצור לוגו נכון?

עם לוגו שעוצב נכון ובצורה טובה, לקוחות פוטנציאלים יגלו מייד איך העסק שלכם יכול לשרת אותם וימצאו את הדרך לעסק שלכם בצורה מהירה מאוד.

לוגו הוא ייצוג חזותי לכל מה שהחברה שלכם או העסק שלך מייצג ומסמל. תחשבו על קשתות הזהב של מקדונלדס או נעליי נייקי, אני מניח שלאף קורא כנראה אין ספק שהם מייצגים את החברות הללו באופן מצויין. לוגו של חברה או עסק משפר בצורה משמעותית את הרושם הראשוני והמכריע של הלקוחות שנחשפים אליו וכמובן את השותפים העסקיים שלו.

לוגו טוב יבנה עבורכם נאמנות בין העסק לבין הלקוחות שלכם, הוא יקבע לכם את זהות המותג בצורה ברורה ויספק את המראה המקצועי של העסק שלכם. עם קצת מחשבה ויצירתיות עיצוב ובניית הלוגו שלכם יכול במהירות ובצורה גרפית להביע במהירות תכונות חיוביות רבות לעסק שלך.

 

סוגי לוגו

בעיקרון,ישנם שלושה סוגי עיקריים לעיצוב לוגו:

 

  • לוגו מבוסס גופן - לדוגמא, הלוגו של קוקה קולה,סוני,מיקרוסופט ועוד. זוהי טכניקה של שימוש בפונט שקיבל טיפול עיצובי עם טוויסט שהופך אותו לייחודי עבור אותה חברה ומזוהה איתה בלבד.

  • הסוג השני הוא לוגו שמבוסס על אילוסטרציה ואיור - לוגו של חברת צביעת בתים לדוגמא,ישולב בלוגו שלה מברשת כדי להמחיש את תחום עיסוקה.

  • הסוג השלישי הוא לוגו  סימן גרפי מופשט בתהליך שיווקי ארוך הלקוחות  מתחילים לקבל זהות למוצר ונקשרים למותג של החברה כמו למשל נעלי נייקי.

 

ברוב הפעמים כאשר מגיעים אלינו לקוחות לקבלת ייעוץ לבניית לוגו אנו נוטים להמליץ על בניית לוגו אשר ימחיש באופן ברור מה עושה החברה. לעסקים קטנים בעלי תקציב מוגבל זוהי בעצם הבחירה האידאילית. עיצוב לוגו עם סימן גרפי בלבד עלול לגרור מאמצים רבים והוצאות כספיות על יצירת קשרים בינו לבין הלקוחות. לכן אם החברה אינה בעלת משאבים כלכלים גדולים אנו ממליצים על בניית לוגו שיגיד מהו העיסוק שלך רק מלהתסכל עליו.

 

מתחילים לעבוד!

לפני שניגשים לעצב או לשרטט את הלוגו או אפילו לחשוב איך לעצב אותו, נסו לבטא את המסר שאתם רוצים שהלוגו יעביר. נסו לכתוב משפט אחד מרכזי שיכלול תמונה והצהרת מטרה אחת ברורה. המשפט יעזור לכם למקד את המאמצים שלכם ביצירת הלוגו.

לאורך כל היצירה,נסו להשאר נאמנים להצהרה אותה יצרתם,היא תביא אתכם ללוגו המדוייק ביותר עבור העסק שהגיע אליכם. זה כמובן לא מספיק כדי להתחיל אז הנה כמה משימות ושיקולים נוספים שיעזרו ליצור את הלוגו המושלם עבור העסק שלכם.

תסתכלו על עיצוב הלוגו של המתחרים שלכם בענף. האם הם משתמשים בגרפיקה מוצקה, שמרנית או אולי מתהדרים בגרפיקה טיפוגרפית? אחרי שהבנתם את הטכניקה בה הם משתמשים תחשבו על איך אתם מבדלים את הלוגו שלכם משאר המתחרים שלכם.

התמקדו במסר שלכם ,מה המסר של החברה לה אתם מעצבים את הלוגו? האם יש לה אישיות קלילה, צעירה או רצינית? מה מבדל את החברה מהמתחרים שלה? מה הופך אותה לשונה בענף שלה ? מה יש לה שלהם אין ? מי הוא קהל היעד של החברה? האלמנטים האלה לוקחים תפקיד מרכזי וחשוב בעיצוב של הלוגו לעסק.

עשו את זה נקי ופונקציונלי ,אסור לשכוח שהלוגו שלכם יהיה חייב להופיע בסופו של דבר לא רק על קיר החברה או בתוך חלל המשרד אלא גם על נייר מכתבים, עפרונות, עטים, כרטיסי ביקור,חפצים ממותגים אותה החברה יכולה לדרוש ועוד. לכן, לוגו טוב צריך להיות קל לשכפול, בלתי נשכח, קליט והכי חשוב - ייחודי לחברה שלכם. עוד עניין חשוב הוא סמלים בלוגו , סמלים מומלצים יותר מתמונות שלעיתים עשויות להיות בלתי מפוענחות אם הן מוגדלות או מוקטנות באופן משמעותי (זוכרים מיתוג עטים, כוסות וכו…?) עוד דבר חשוב! לא לשכוח לקחת בחשבון בזמן עיצוב הלוגו על צורתו ובנייתו כך שתתאים בקלות להעתקה בגוונים של שחור ולבן, כך תוכלו להעביר את הלוגו בצורה טובה יותר וברורה יותר במקרים בהם תאלצו לסרוק אותו בפקס או בהדפסות שחור לבן במשרד.

שם העסק שלכם ישפיע על עיצוב הלוגו שלכם. למה אנחנו מתכוונים? ניתן דוגמא: אם נניח מדובר בחברת אופנה ייתכן ותרצו להשתמש בגופן קלאסי יותר על מנת להדגיש את האותיות (בעיקר אם שם החברה שלכם כולל ראשי תיבות). קחו לדוגמא את חברת “הום סנטר” יתכן ויישום הלוגו שלהם יכלול כמה מאפיינים של השם כמו גג של בית.

השתמשו בלוגו שאתם יוצרים עבור העסק שלכם על מנת להמחיש בצורה הטובה ביותר את היתרון שלכם על פני המתחרים שלכם.לוגו טוב מייצר הצהרה מיידית כאשר רואים אותו גם ללא מילים או טקסט.

אל תשמשו באוספי “קליפ ארט” עם כל הפיתוי שיש בדבר חומרי קליפ ארט ניתנים בקלות רבה להעתקה. מעבר לזה, אומנות מקורית היא אמירה מרשימה יותר ותמצב את החברה שלכם באופן מרשים יותר,ייחודי יותר וכמובן תיצור את הבידול אותו אתם רוצים כל כך ליצור לעסק שלכם.

הימנעו מטרנדים אופנתיים בלוגו שלכם. אל תעצבו את הלוגו שלכם מחדש אלא אם אתם ממש נואשים איתו. עיצוב מחדש של לוגו עלול לבלבל את הלקוחות שלכם שכבר נאמנים לכם וללוגו,אם כבר בחרתם לעשות שינוי,בצעו אותו באופן הדרגתי כך שהלקוחות שלכם יתרגלו אליו בצורה זהה גם כן. לוגו אמור להיות אתכם לפחות 10 עד 20 שנה ולכן חשוב כל כך לעשות חשיבה מהו הלוגו שידע לייצג אתכם נאמנה עשור שלם במקרה הטוב.

 

צבע יכול לעלות הרבה כסף

לעיתים מגיעים אלינו לסטודיו לקוחות אשר מבקשים מאיתנו לעצב לוגו עם המון צבעים, מבחינה טכנית זו אינה בעיה עבור המעצבים אך יש פה קאצ', חשוב לחקור טוב את עלויות הצבעים במקרים של הדפסות על מגוונים אלמנטים. צבעים רבים בלוגו יכולים בהחלט להיות מרשימים ויפים אך מה קורה כאשר צריך לייצר אותו על נייר? שם כנראה המחיר לא יהיה כל כך מרשים כמו הלוגו… מעבר לכך, על הלוגו להיות קליט לעין ולכן נסו ליצור לוגו שלא יעלה מעל 2-3 צבעים. זכרו שהלוגו שלכם מחר יכול להופיע במגוון רחב של אלמנטים ואמצעי תקשורת כגון: שילוט, פרסום, נייר כתיבה, כלי רכב, ארגזי משלוח, אריזות ועוד. זכרו שקיימות מגבלות ייצור לחלק מהיישומים האלה.

וודאו שעשיתם מחקר צבע לפני שקבלתם החלטה סופית על לוגו. ממליצים לכם לבקש לראות את הלוגו שלכם על כמה גרסאות של צבע וחומרים שונים לפני שקבלתם החלטה סופית.

 

אתם לא מעצבים

אנחנו בטוחים שיש לכם “עין עיצובית”, אנחנו גם בטוחים שאתם אלו שעיצבתם את הבית שלכם לגמרי לבדכם, ברור לנו גם שמגיל קטן אתם בטוחים שיש לכם את זה וכולם טרחו גם לומר לכם את זה. זה לא אומר שאתם אלו שתצרו לעצמכם את הלוגו! ניסיון ליצור לגמרי בעצמכם לוגו זו טעות נוראית. זו לא הדרך לחסוך בעלויות חפשו דרכים אחרות לא את זו. למה אנחנו מתעקשים על זה? ראשית,כי אם קראתם את המאמר עד לכאן כנראה שהבנתם שיש המון חלקים בהם תאלצו לקבל חוות דעת של איש מקצוע (כמו לדוגמא בעניין התאמת הצבעים לחומרי ההדפסה) שנית, כי הלוגו שלכם הוא הבסיס של כל חומרי הקידום שלכם הויזואלים, זה אחד הדברים שהשקעה טובה בתחילת הדרך של העסק שלכם תשתלם לכם בהמשך הדרך באחריות.

 

הגנו על הלוגו שלכם

לא לשכוח להגן על הלוגו שלכם בסימן מסחרי. אחרי שהשקעתם בלוגו שלכם כל כך הרבה מחשבה ועבודה לא הייתם רוצים לראות אותו מתנוסס על שלט של מתחרה שלכם פתאום (או חלקים מהלוגו). ברגע שהלוגו רשום ומוגן אתם רשאים להתחיל להפיצו תחת כל מוצר שלכם: כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, חוברות, מודעות, אתר אינטרנט ועוד.

 

אז אם הגעתם עד לפה, כנראה שהצלחנו לחדש לכם דבר אחד או שניים ואנו שמחים.

ו…יצירת לוגו עדיין נשמעת לכם עניין פשוט, לא?

היא בהחלט יכולה להיות, רק זכרו לשמור על הלקוחות שלכם, על אופי העסק שלכם. ומהר מאוד הלוגו יהפוך מאוד לסימן המסחרי המרכזי שלכם ולסמל החיובי שמחבר ומזהה את המוצר שלכם או השירות שלכם.

 

פגישת ייעוץ לא עולה כסף. צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם

bottom of page