בחירת צבעים בעיצוב גרפי
בין אם אתם מעוניינים בעיצוב גרפי לקאבר של דף הפייסבוק, עיצוב לאתר או שלט חוצות, חשוב לדעת שלבחירת הצבעים ישנה משמעות רבה בהצלחת המיתוג והפרסום. צבעים משדרים הרגשה מסוימת לכל מי במביט בהם ולכן ההצלחה והכישלון תלויים במידה רבה בבחירה נכונה.
צבעים חמים: אדום, צהוב, כתום וחום.
צבעים קרים :ירוק,כחול וסגול.
צבעים ניטרליים: שחור ולבן.
שימוש בפן הסימבולי של הצבעים
הצבעים החמים הם אנרגטיים בעוד שהצבעים הקרים הם רגועים. בתרבויות ודתות שונות יש לכל צבע משמעות משלו שיכולה להיות הפוכה במדינות שונות. לכן צריך לדעת כיצד לבצע את התאמת הצבעים לכל מטרה, אולם אין זה אומר שלא ניתן לשלב בין צבעים חמים וצבעים קרים. למשל תהליך עיצוב לוגו לעסק בתחום האנרגיה הסולארית יכול להיות מורכב מהשילוב בין קר לחם. מדוע? כי הצבע המסמל את השמש הוא צהוב כמובן והצבע המסמל איכות סביבה (אנרגיה ירוקה) הוא כמובן הצבע הירוק.
שילוב צבעים
אם אתם חוששים שהלוגו יהיה משעמם בשני צבעים, אין זה אומר שהוא צריך להיות מורכב מכל צבע אפשרי. לוגו צריך להיות מורכב לכל היותר מ 3 צבעים. אחרת הוא לא יראה אסטטי ולא ישדר מסר ברור. אבל ישנם לוגואים יוצאים מהכלל בהם ניתן למצוא סקלת צבעים כמו למשל בלוגו של מוצר הויטמינים צנטרום - שילוב כל הצבעים שם הוא מוצדק מכיוון שהוא נעשה בצורה מעודנת כמו גם סימבולית.
הבלטה או בידול
בין אם אתם צריכים עיצוב לוגו לאתר או גרפיקה מלאה לאתר ודף הפייסבוק, בשוק תחרותי עליכם לחשוב כיצד לבלוט על פני המתחרים. צבעים וגווני צבעים יכולים לסייע לכם בהליך זה. למשל אם בתחום כלשהו כל האתרים מורכבים מצבעים דומים, רצוי לעצב את האתרים בגוונים שונים. קחו בחשבון שלקוחות נכנסים לעשרות אתרים עד שהם מחליטים באיזה חברה לבחור. בסופו של דבר, הצבעים והלוגו הם אלו שנשארים בזיכרון. אבל אין זה אומר שחובה ללכת על צבעים מנוגנים לגמרי אלא תמיד לדאוג שהצבעים שאתם בוחרים משדרים את האנרגיה הרצויה.