top of page

תגדירו לוגו טוב?

 

אז מה אנחנו צריכים לדעת לפני בחירת הלוגו ?​ כאשר מדובר בעיצוב לוגו מנצח קיימים מספר כללי ברזל שהקפדה עליהם תבטיח בניית מותג מוביל.

 

אפיון המותג - לוגו טוב יצליח לאפיין את המותג בצורה ויזואלית בהתאמה לזהותו.

לכל עסק קיימים מאפיינים וערכים ייחודיים ולכן חשוב שהאלמנט הגרפי שמוצג בלוגו יהיה מזוהה עם מהות העסק, מעבר לזה הוא חייב להיות בעל ייחודיות משלו וזאת על מנת לגרום לבידול העסק. לוגו יכול להיות מורכב מאותיות בלבד (עיצוב טיפוגרפי) אך יכול לשלב גם סימבול אשר יהיה מזוהה עם המותג.

 

פונט - מגוון הלוגואים שלנו עוצבו ע"י מעצבים גרפים בכירים שבחרו במחשב תחילה את סוג הפונט (גופן) המופיע בלוגו, שכן לסוג הפונט יש משמעות רבה, כל פונט מעביר תחושה שונה (לדוגמא: סוג הפונט שייבחר ללוגו עבור בנק יהיה בעל אותיות עבות ומסיביות וזאת ע"מ לשדר בטחון).

 

צבעוניות - עיצוב לוגו טוב נעשה בשימוש של 2-3 צבעים לכל היותר, שכן על המותג להיות מזוהה עם צבע מסוים המשמר את זהותו מול הלקוח הפוטנציאלי. בנוסף על הלוגו להראות טוב גם בשחור לבן. צבעי הלוגו חייבים להיות מזוהים עם מהות העסק, (אין לבחור בצבע הלוגו רק בגלל שזה צבע מועדף/אהוב), אנו חייבים לשאול את עצמנו, מהם המאפיינים של העסק ואיזו תחושה אני רוצה להעביר ועל פי כן לבחור את הצבע הרצוי.

פשטות - בעת עיצוב לוגו אנו חייבים להקפיד על עיצוב קליל נקי ופשוט, תמציתי ומדויק, דל בפרטים קטנים ובשימוש באלמנטים ברורים שיגרמו ללוגו להיות זכיר.

 

ייחודיות ובידול - לוגו טוב חייב להיות ייחודי ובולט וזאת על מנת ליצור זיהויי מיידי של המותג המבדלת אותו מהכלל.



גודל הלוגו - לוגו מופיע על מגוון רחב של אלמנטים גרפים (כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, שלטים, אתרי אינטרנט וכו') ועל כן בא במיני גדלים שונים.

לוגו טוב צריך להיות ברור גם בגדול וגם בקטן. בדוק האם כאשר הלוגו יופיע על אלמנט גרפי כזה או אחר הוא עדיין יהיה מובן.

 

 

bottom of page